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Communauté des randonneurs du Québec
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Message Publié : Mer Nov 15, 2017 1:23 pm 
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Salut les fous!

Je me cherche plein d'idées pour me faire des bons menus de dîner pour mes dayhikes cet hiver. J'ai plutôt l'habitude de manger des collations fréquemment, car lorsque j'arrête trop longtemps je gèle rapidement

Toutes vos merveilleuse suggestions sont les bienvenues

_________________
Robin| Auteur du blogue Physiorando
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Message Publié : Mer Nov 15, 2017 1:51 pm 
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Une chose que je peux te dire, c'est qu'un petit pain avec de la salade de poulet (du commerce) ça ne gèle pas trop, on a mangé ça souvent en faisant les 115W.


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Message Publié : Mer Nov 15, 2017 2:34 pm 
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Il y a un gros enfilade sur FB en ce moment sur ce sujet.
Voici un copie-collé de mes 2 posts à cet égard.

Citer :
I experiment with home-made hiking food a fair bit. My latest: make up some pancake batter and add extra sugar. Make a bunch of small pancakes, about 2 inches diam. Carry a few of those in your breast pocket and nibble continuously. Stick two together with jam or butter inside. For later in the day what I really like is taking raw nuts (whole pecans and walnuts with chopped almonds) and pouring a sugary and buttery solution over them (add spices, use maple syrup etc.) then roast in the oven -incredible!
If you have the time you can roll out flat a piece of yeasty sweet dough that has already risen once. Smear it with butter and sugar, spices etc. then roll it up and cook it after another rise. When cooked, slice it up and put it in zip-locks.
Another not bad item is sweetened and boiled corn meal (can add eggs for protein) that you press into a cake pan, let set then cut into pieces. that you wrap individually.

Citer :
In ordinary day to day life you eat to be healthy. However, on a hike you eat to perform. The "rules" are very different. Your digestive tube is essentially an energy delivery system from your mouth to your working muscle via the circulatory system (and also the liver). The principal macronutrient you need to eat is sugar. You have all the fat you need already on board. Whether you get the sugar from complex carbs such as starch or from simple sugars it doesn't matter all that much. For example white sushi rice (sweetened, say with with grated apple and pressed into squares), is an excellent trail food) has a high glycemic index meaning the complex carbs get broken down to simple sugars and enter the blood quickly, which is exactly what you want.
However, the main thing is that you carry food that you know you will eat while on the trail. Even chocolate smores Pop-Tarts are better than eating nothing and running out of fuel.
If you check out PubMed for review articles on the topic of fueling endurance sports with table sugar (sucrose) you'll see that it is an excellent and cheap source of carbs. Table sugar, which has rightly gotten a lot of bad press for day to day eating, has been proven effective for endurance athletics many times over. I'm not sure if the American Dental Association would recommend it though!


Un très bon livre: Feed Zone Portables. Image

_________________
Project-100.
100 sommets visées en un hiver pour un levé de fonds au bénéfice de la Fondation des High Peaks.
https://project100singlewinter.wordpress.com/


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Message Publié : Mer Nov 22, 2017 1:27 pm 
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Truc déjeuner

- se faire une omelette dans un sac ziploc, mettre au congélateur. Ensuite au déjeuner, mettre le sac fermé dans l'eau bouillante sur le réchaud. 5-10 minutes et c'est prêt, un régal.

Martin


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